بورس و فرابورس

رونمایی از پنجره واحد خدمات بازار سرمایه

پنجره واحد خدمات بازار سرمایه با حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی و رییس سازمان بورس و اوراق بهادار رونمایی شد.

به گزارش خبرگزاری پیام آوران اقتصاد ،«محمدعلی دهقان دهنوی» رییس سازمان بورس و اوراق بهادار امروز (سه‌شنبه) و در مراسم «رونمایی از پنجره واحد خدمات بازار سرمایه» که با حضور فرهاد دژپسند وزیر امور اقتصاد و دارایی برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: موضوعی که امروز مورد طرح قرار گرفت، رونمایی از سه خدمت جدید در بازار بود.

وی افزود: در این بازار ناشران یا نهادهای مالی باید پروسه‌های فراوانی را برای فعالیت خود طی کنند که نیازمند زمانی طولانی است و این موضوع به عنوان یکی از دغدغه‌های فعالان بازار مورد توجه قرار گرفته بود.

دهقان دهنوی اظهار داشت: امروز در سه حوزه متفاوت و مجزا شاهد راه‌اندازی پنجره‌ های واحد خدمات بازار سرمایه هستیم تا بتوانیم از کانال‌های موجود، خدمات را با سرعت و سهولت بسیار برای ارباب رجوع سازمان ارائه دهیم.

دهقان دهنوی ادامه داد: در پنجره فوق و با همکاری سازمان ثبت اسناد، سازمان امور مالیاتی، روزنامه رسمی و شرکت پست موفق شدیم تمامی خدمات را در کنار خدمات سازمان را در قالب یک مکان فیزیکی واحد متمرکز کنیم.

به گفته رییس سازمان برس و اوراق بهادار، پنجره واحد در محل ساختمان جدید سازمان بورس مستقر شده است و با راه اندازی آن خدماتی که نیاز به مراجعه مکرر دارند، در یک نقطه و مکان ارائه و سرعت و سهولت فرایندها را به دنبال دارد.

دهقان به راه اندازی پنجره واحد الکترونیکی به عنوان دومین پنجره واحد خدمات اشاره کرد و افزود: پنجره فوق جایگزین سامانه سِتان (تبادل اطلاعات نهادهای مالی) موجود خواهد شد، چرا که متاسفانه سامانه ستان با اشکالات زیادی چون کُند بودن فرایندها و عدم امکان مشاهده فرایندها مواجه بود که توانستیم با وارد کردن فرایندها در درون نرم افزار جدید، ارائه خدمات جدیدی را در سازمان شاهد باشیم.

وی در توضیح بیشتر این پنجره گفت: از ویژگی های برتر پنجره فوق، کسب مجوزهای لازم توسط متقاضی در سازمان، مجوز افزایش سرمایه و مهمتر از آن مشاهده فرایند انجام امور و اصلاح نقض های موجود و بارگذاری درست مراحل توسط متقاضی است.

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار از اتصال سازمان ثبت اسناد، سازمان امور مالیاتی، روزنامه رسمی و سازمان پست به نرم افزار فوق خبر داد و اظهار داشت: در حال حاضر در محیطی آزمایشی، سازمان ثبت اسناد به این نرم افزار متصل شده است به طوریکه می توانیم پنجره واحد فیزیکی را به نوعی در الکترونیک هم داشته باشیم.

وی به راه اندازی میز خدمت الکترونیک به عنوان سومین پنجره خدمات اشاره کرد و افزود: میز خدمت مجموعه ای از راهنمای دریافت مجوزها از سازمان محسوب می شود که ارباب رجوع حقیقی و یا حقوقی و یا فعالان بازار می توانند از طریق میز خدمت و فضای اینترنتی که برای آن تعریف شده است، فرم ها و مدارک مورد نیاز را مشاهده کرده و طبق مسیر مشخص شده امور مربوط به خود را پی گیری کنند.

دهقان در پایان تصریح کرد: با راه اندازی این سه مجموعه و توسعه آن امیدوار هستیم بتوانیم فرایندهای سازمان را کوتاه تر کرده و دغدغه های سهامداران و یا فعالان بازار را کاهش دهیم.

نمایش بیشتر

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *